Strona główna Blog Dostawczaki we flocie firmowej – jakie małe auta i busy dostawcze wybrać do floty samochodowej?

Dostawczaki we flocie firmowej – jakie małe auta i busy dostawcze wybrać do floty samochodowej?

Artykuły
Opublikowano: 16.01.2025

Dostawczaki nie słabną na popularności. Firmy remontowe, budowlane, transportowe, serwisy mobilne i mnóstwo innych branż wykorzystuje auta dostawcze. Decyzja o zakupie powinna być poprzedzona nie tylko analizą rynku. Równie ważne jest uwzględnienie profilu działalności oraz potrzeb. Przedstawiamy porady zakupowe i gotowe propozycje najlepszych samochodów dostawczych!

Jaki mały dostawczak będzie idealny do firmy?

Najlepszy samochód dostawczy to taki, który niewiele pali, jest niezawodny i ma sporą ładowność. Zwłaszcza w pierwszych miesiącach działalności koszty utrzymania i serwisu są kluczowe. Dostawczak idealny to taki, który jest bardzo dobrze dopasowany do potrzeb działalności i oczekiwań właściciela.

Dlatego wcześniej odpowiedz sobie na kilka pytań:

  • Jaki rodzaj towarów będzie transportowany?
  • Jakie odległości będzie pokonywać auto każdego dnia?
  • Czy niskie koszty eksploatacji to priorytet?
  • W jakich warunkach auto będzie użytkowane?
  • Jaki budżet został uwzględniony na dostawczaka?
  • Czy tani dostawczak to rozwiązanie tymczasowe, czy długoterminowe?

Przyjrzenie się ww. kwestiom pomoże w skuteczniejszym wyborze mini dostawczaka. Zerknijmy więc na kilka propozycji pojazdów. Zacznijmy od najtańszych i najbardziej popularnych. W zestawieniu kierujemy się opiniami użytkowników, niezawodnością i możliwościami transportowymi.

Małe auto dostawcze do 5 tysięcy

W propozycjach na małe auto dostawcze do 5 tysięcy nie można oczekiwać cudów. Jednak to nie oznacza, że nie da się wybrać solidnego i praktycznego pojazdu. Oto kilka propozycji.

Ford Transit V

W budżecie do 5 tys znajdują się najkrótsze wersje nadwozia w połączeniu z silnikiem 2.0D. Występuje w 4. wariantach mocy – 75, 80, 100 i 125 KM. Ford Transit 5. generacji produkowany był w latach 2000 – 2006. Jednak za ok. 5 tysięcy można liczyć na roczniki z końca produkcji. Użytkownicy tych pojazdów najczęściej chwalą silnik i skrzynię biegów – to elementy zdecydowanie „nie do zdarcia”. Jednostka napędowa znosi trudne warunki eksploatacji, nawet przy pewnych zaniedbaniach serwisowych jest nadal w stanie kontynuować pracę. Ładowność jest średnia jak na tę kategorię i wynosi 980 kg.

Citroen Berlingo I

Kolejny przedstawiciel najtańszych propozycji, czyli małe auto dostawcze do 5 tysięcy. Citroen Berlingo I (podobnie jak bliźniaczy Peugeot Partner) to tzw. woły pociągowe. Citroen w swojej ofercie wprowadził jednostki benzynowe (1.1-1.8 l pojemności i mocy 54-109 KM) oraz diesla (1.6 HDi, 1.9D i 2.0 HDi o mocy 68-90 KM). Zwłaszcza nowocześniejsze warianty HDi są szczególnie godne polecenia. Wystarczająco mocne, oszczędne i niezawodne. Dla przedsiębiorców szukających pancernego silnika o prostej konstrukcji do bardzo trudnej eksploatacji, warto rozważyć wariant 1.9D. Ładowność w zależności od wersji nadwozia wynosi między 600 a 800 kg.

Najlepszy mały dostawczak do 10 tysięcy

W tym przedziale cenowym można znaleźć godne uwagi mniejsze auta dostawcze, ale też busy dostawcze. Ich stan często będzie zadowalający, a modele zwykle z rocznika 2008 i młodsze. Oto 2 modele mniejszych dostawczaków.

Renault Kangoo II

W tym zestawieniu możemy uwzględnić początkowe modele Renault Kangoo z rocznika 2008. Auto świetnie sprawdza się jako mały dostawczak. Ma 2 miejsca z przodu i ewentualnie 3 z tyłu, jednak dostępne są również wersje furgon. Przez cały okres produkcji II generacji podstawowym silnikiem był 1.5 dCi o wielu wariantach mocy – od 70 do 105 KM. Zwykle we flotach nie znajdowały zastosowania jednostki benzynowe 1.6. Renault Kangoo II z początku produkcji może posłużyć jako świetne auto na start, ale też tanie uzupełnienie floty.

Volkswagen Caddy III

W kwocie do 10 tysięcy złotych dostępne są modele Volkswagena Caddy III generacji. Produkowane w latach 2004-2011 i wyposażone w jednostki diesla o pojemności 1.9 TDI, 2.0 SDI i 2.0 TDI. W zasadzie silników nie trzeba nikomu przedstawiać – to jednostki niezawodne i przygotowane do ciężkich warunków pracy. Zdarzają się też wersje benzynowe oraz jedna fabrycznie przystosowana do CNG. Ładowność modelu sięga 800 kg.

Auta i busy dostawcze do 20 tysięcy

Podnosimy poprzeczkę, by przyjrzeć się nowszym i jednocześnie bardziej nowoczesnym modelom dostawczaków. Wśród nich znajdują się pojazdy nieco mniejsze, ale też busy do przewozu osób oraz towarów.

Dacia Dokker

Lubiany, relatywnie tani i niezawodny partner w biznesie. To małe dostawcze auto produkowano w latach 2012-2016. Na rynku popularne są wersje benzynowe, LPG oraz oczywiście diesle. W wariancie VAN z dwoma miejscami z przodu Dacia Dokker oferuje przyzwoitą ładowność na poziomie 678-750 kg. Jedną z największych zalet tego małego samochodu dostawczego jest niewielki apetyt na paliwo. Użytkownicy doceniają również przestronność i funkcjonalność. Pewnym wyzwaniem może być użytkowanie aut z fabryczną instalacją gazową, zwłaszcza jeśli nie była serwisowana regularnie.

Fiat Fiorino

To zwrotne i kompaktowe auto dostawcze wykorzystywane zwłaszcza w mieście lub na niewielkich trasach. Fiat Fiorino IV generacji produkowany był w latach 2008-2011. W naprawdę dobrym tanie można go kupić za 15-17 tysięcy. Stosowano w nim sprawdzone jednostki 1.3 MultiJet o mocy 75 i 95 KM oraz benzynowe 1.4 o mocy 70-77 KM. Użytkownicy chwalą zwłaszcza niskie spalanie wersji wysokoprężnej oraz zadowalającą ładowność (660kg). Bliźniaczo podobny model o zbliżonej charakterystyce to Citroen Nemo.

Renault Traffic II

Jeden z najpopularniejszych modeli dostawczaków na rynku. Jako bus dostawczy, ale też osobowy służy w wielu firmach najróżniejszych branż. Produkowany w latach 2001-2014 zyskał miano niezawodnego pojazdu. Na przestrzeni lat w ofercie producenta pojawiały się różne modele silnikowe. Zwłaszcza diesle w modelu furgon są szczególnie popularne. To jednostki:

  • 1.9 dCi o mocy 80 i 100 KM;
  • 2.0 dCi 90 i 115 KM;
  • 2.5 dCi z mocą 150 KM.

Dla najmniej wymagających podstawowa wersja 1.9 dCi jest w zupełności wystarczająca. Jednostki 1.9 dCi i 2.0 dCi zużywają 7,5-8,5 l/100 km. Bliźniaczy model to Opel Vivaro, który również jest polecany przez przedsiębiorców. Obie propozycje to świetne dostawcze 3-osobowe auta.

VW Transporter T5

Jeśli uwzględniamy najlepsze busy do floty firmowej musimy umieścić na liście VW Transportera T5 z lat 2003-2009. To klasyka, jeśli mowa o firmach zajmujących się przewozem materiałów budowlanych, artykułów spożywczych itd. Producent zastosował w tym modelu bardzo trwałe jednostki benzynowe (zwykle stosowane w pojazdach służb mundurowych) oraz diesle – 1.9 TDI i 2.5 TDI. Dysponują mocą w granicach 84-174 KM. Spalanie mieści się w granicach 7-8,5l/100 km.

O flotę trzeba dbać! Dlatego skorzystaj z pomocy CHS – specjalistów w dziedzinie likwidacji szkód i obsługi flot firmowych.