Case study
Obsługa floty Coca Cola
Firma działająca w branży FMCG posiadająca dużą flotę aut osobowych, w dużej mierze wykorzystywanej przez przedstawicieli handlowych na terenie całego kraju. Dział zarządzania flotą nie posiadał profesjonalnego rozwiązania optymalizującego proces i koszt likwidacji szkód.
W związku z dużą ilością pojazdów, a co za tym idzie dużą liczbą zdarzeń drogowych firma borykała się z wysoką szkodowością, a to pociągało za sobą wzrost stawki ubezpieczeniowej. Klient poszukiwał zmiany modelu ubezpieczenia, co wiązało się z jego aktywnym udziałem przy obsłudze szkód komunikacyjnych.
W wyniku wewnętrznych analiz firma zdecydowała się na zmianę modelu ubezpieczenia z pełnego AC na AC z udziałem własnym 70% i naprawy funduszowe. W ramach tego modelu CHS wsparł operacyjnie dział floty klienta poprzez przejęcie kontroli nad kosztami rzeczywistymi napraw samochodów i procesem likwidacji szkód w ramach tzw. Aktywnego zarządzania szkodami.
Wprowadzenie narzędzi operacyjnych przez CHS doprowadziło do obniżenia średniej wartości szkody o 18% i kosztów obsługi o 200.000 pln w skali roku.
Dzięki podjęciu współpracy z CHS, Klient osiągnął korzyść w postaci wyraźnego obniżenia kosztów obsługi szkód.
Outsorcing obsługi likwidacji szkód poza strukturę firmy.
W wyniku wprowadzonej zmiany obsługi szkód samochodowych oraz wpisywaniu kosztu szkody w MPK danego działu, wzrosła znacznie Podniesienie samoświadomości kierowców oraz kierowników działów w zakresie wpływu wysokiej szkodowości na koszty operacyjne firmy.